קוטל יתושים מומלץ ביותר

עקיצות יתושים הפכו למכת מדינה בישראל עם ההתפשטות של יתוש הטיגריס האסייני באזורים רבים.  בניגוד ליתושי הקולקס המקומיים שפעילים בעיקר בשעות הערב והחשכה יתוש הטיגריס האסייני פעיל, הן בשעות האור והן בשעות החשכה. היתוש ממין זה יכול לעקוץ גם דרך הבגדים ומכיוון שמספיקה לו כמות קטנה של מים לצורך התרבות, קשה מאוד להיפטר מהם. במאמר זה נעסוק בקוטלי יתושים שונים.

 

סוגי מוצרים בשוק

בשוק כיום ישנם מגוון מוצרים שאמורים לדחות או לקטול יתושים לשימוש בתוך הבית או בחוץ. הדרך היעילה ביותר למנוע מראש יתושים בבית ובסביבתו הוא ייבוש מקורות מים עומדים בסביבה. מוצרים שנועדו לדחות את היתושים כוללים תכשירי מריחה המבוססים על חומרים כמו ציטרונלה ויעילותם אף פעם אינה מלאה. ישנם גם נרות עם שמן ציטרונלה לשימוש בחוץ.

 

קוטל חשמלי לבית ולחצר

מכשירי הקטילה החשמליים כוללים מנורה על-סגולית ורשת מתכת הנושאת זרם חשמלי. היתושים נמשכים אל האור שמפיצה הנורה וכאשר הם באים במגע עם הרשת החשמלית הם נשרפים למוות. ניתן למצוא קטלנים חשמליים המתאים לחללים בגדלים שונים, הן לתוך הבית והן לחצר. יש להם טווח פעולה אפקטיבי של בין כ-20 מטרים עד 150 מטר במכשירי הספק גבוה.

 

מחבט נייד על סוללות

סוג נוסף של קוטל יתושים הוא מחבט המופעל על סוללות. המחבט דומה למחבט טניס והוא קוטל את היתושים בחשמול. בשונה מהקוטל החשמלי שמושך אליו את היתושים, במחבט יש צורך בפעולה אקטיבית ויש צורך לזהות את היתושים ולפגוע בהם כשהם בתעופה. הוא יכול לשמש כפתרון מזדמן בבית עם נוכחות נמוכה של יתושים וכן לשימוש חיצוני בחצר ובחיק הטבע.

 

קוטל נטען מומלץ ביותר

לאחרונה נכנסו לשוק קוטלי יתושים ניידים חדשניים שניתן להשתמש בהם גם ללא חיבור לחשמל. מדובר על מכשירים נטענים עם מנורת LED אשר מושכת אליה יתושים מכל הכיוונים. למכשיר מנגנון שאיבה מתקדם המעביר את החרקים לתוך כלי מיוחד, שבו הם נקטלים בתהליך סטרילי. בתחתית המכשיר יש כלי קיבול אשר ניתן לפתיחה על מנת לרוקן את התכולה.